هوش مصنوعی در جام جهانی 2022

هوش مصنوعی در جام جهانی 2022

اگر از هوادارن دوآتشه فوتبال هستید؛ احتمالاً تاکنون درفضای مجازی با خبر انتشار تصاویر شبیه‌سازی شده‌ دوران کودکی ستاره‌های فوتبالی جام جهانی 2022 که توسط هوش مصنوعی ایجاد شده‌ است؛ روبه رو شده‌اید. در چند روز اخیر اخبار هوش مصنوعی در جام جهانی 2022 علاقه‌مندان فوتبال را شگفت‌زده کرده است. در این‌جا می‌توانید تصویری که از کودکی قهرمان‌های فوتبالی محبوب خود در ذهن دارید را با جدیدترین پرتره‌های خلاقانه‌ از دوران کودکی ستاره‌های معروف دنیای فوتبال که توسط هوش مصنوعی ایجاد شده‌است؛ مقایسه کنید.

کودکی مسی در هوش مصنوعی

تصویر جالبی از کودکی لیونل مسی که به کمک هوش مصنوعی در جام جهانی 2022 به این شکل درآمده است.

کودکی رونالدو به کمک هوش مصنوعی

تصویر کودکی رونالدو، ستاره پرتغالی که به کمک هوش مصنوعی ایجاد شده است.

کودکی امباپه در هوش مصنوعی

امباپه، مؤفق ستاره فرانسوی که در بازی فینال مؤفق به ثبت هت تریک شد.

لواندوفسکی مأموریتش را در جام جهانی انجام داد. او کمک کرد تا تیمش راهی دور یک هشتم نهایی شود.

تصویر نیمار ستاره برزیلی به کمک هوش مصنوعی در جام جهانی 2022.

 گرت بیل 

کودکی دی بروینه در هوش مصنوعی

قطعا نام دی بروینه نیز در کنار ناکامان بزرگ جام جهانی ثبت می‌شود. او و نسل طلایی بلژیک، نتوانستند به رویای درخشش در جام جهانی دست پیدا کنند و خیلی زود از جام کنار رفتند.

کودکی هری کین در هوش مصنوعی

تصویر دوران کودکی هری کین

تصویر دوران کودکی آنتوان گریزمان

کودکی محمد صلاح در هوش مصنوعی

تصویر ترسیم شده دوران کودکی محمد صلاح توسط هوش مصنوعی در جام جهانی 2022.

با پیشرفت روزافزون هوش مصنوعی افق‌های جدیدی به روی دنیای هنر گشوده شده است.

شاید با شنیدن خبرهای مربوط به تصاویر ساخته شده توسط هوش مصنوعی در جام جهانی 2022 این سؤال به ذهنتان رسیده باشد که ساز و کار تصویرسازی هوش مصنوعی چگونه است؟ هنگامی که مشغول خواندن یک رمان هستیم یا مشغول گوش دادن به داستانی شنیدنی هستیم؛ ذهن ما ناخودآگاه شروع به تصویرسازی می‌کند.

بسیاری از افراد تصویرسازی محوی در ذهن خود دارند؛ در حالی که برخی دیگر تصاویر را با رنگ و جزئیات بسیاری در ذهن خود متصور می‌شوند. حال تصور کنید که برنامه‌های هوش مصنوعی بتوانند دقیقاً همین کار ذهن انسان را انجام دهند.

طی روزهای اخیر هوش مصنوعی بار دیگر توجه بسیاری از کاربران فضای مجازی را به خود جذب کرده است؛ با پایان بازی‌های جام جهانی 2022 قطر،  Muloorهنرمند هندی معروف ساکن دبی، به وسیله‌ی ابزارهای تصویرسازی هوش مصنوعی تصاویر جذاب و زیبایی را از روی چهره‌ی ابرستاره‌های جهان فوتبال خلق کرده است. اگر علاقه‌مند هستید تا کودکی قهرمان‌های فوتبالی محبوب خود را مشاهده کنید؛ تماشای این تصاویر دیدنی را از دست ندهید.

با پیشرفت روزافزون هوش مصنوعی افق‌های جدیدی به روی دنیای هنر گشوده شده است. در ماه‌های اخیر آثار هنری متعددی توسط هوش مصنوعی خلق و رونمایی شده است این امر نشان می‌دهد خلاقیت هوش مصنوعی می‌تواند پا به پای ذهن بشر رقابت کند.

اگرچه برخی از نظریه‌پردازان عقیده دارند که هنر کنشی است که انسان با تکیه بر احساسات و ایده‌های خود بوجود می‌آورد؛ بنابراین تصویری که توسط هوش مصنوعی خلق شده را نمی‌توان یک اثر هنری به حساب آورد! با وجود این زیبایی تصاویر خلق شده توسط هوش مصنوعی در جام جهانی 2022 قابل انکار نیست.

 از پرطرفدارترین ابزارهای هوش مصنوعی در حوزه‌ی هنر تصویرسازی می‌توان به میدجورنی و DALL_E2 اشاره کرد. مهم‌ترین دلیل مؤفقیت ابزار هوش مصنوعی DALL_E2 در این زمینه، خروجی واقع‌گرایانه آن است که از نظر بصری جذاب و چشم‌نواز به نظر می‌رسد. این در حالی است که میدجورنی تصاویری مشابه با آثار هنری ارائه می‌کند که حس و حالی تاریک و فضایی آخرالزمانی را تداعی می‌کنند. در صورت تمایل، با مطالعه‌ی مقالهمیدجورنیمی‌توانید اطلاعات بیش‌تری در مورد این ابزار پرطرفدار هوش مصنوعی و کاربردش در حوزه‌ی خلق آثار هنری کسب کنید.

سرانجام با پایان رقابت‌های جام جهانی 2022 با قهرمانی تیم آرژانتین، لیونل مسی توانست به بزرگ‌ترین دستاورد زندگی حرفه‌ای خود دست یابد و جام قهرمانی را بالای سر ببرد و در نهایت کسب مقام قهرمانی پس از سال‌ها برای آلبی سلسته، سومین ستاره‌ی طلایی را به ارمغان آورد.

به دنبال خبرها و حواشی مختلف از بازی‌های این دوره از رقابت‌ها، انتشار تصاویر کودکی این فوق ستاره‌ شناخته شده‌ی فوتبال و دیگر ستاره‌های محبوب مانند: لواندوفسکی، رونالدو، محمدصلاح، امباپه و … در فضای مجازی، حس کنجکاوی و تحسین بسیاری از هواداران فوتبال را برانگیخته است. هوش مصنوعی و جام جهانی 2022 به همگان نشان داد که در تورنمت‌های بعدی ورزشی در سطح جهانی باید منتظر قابلیت‌های جدید و خارق‌العاده‌ای باشیم.

Muloor هنرمند خلاقی که این ایده‌ی جذاب را اجرا کرده است؛ با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی مؤفق به آفرینش این چهره‌های معصوم و دوست‌داشتنی شده است. نتیجه‌ی نهایی این اثر هنری بسیار واقع‌گرایانه است.

او که خود از هواخواهان سرسخت لیونل مسی است با آرزوی پیروزی تیم آرژانتین، چهره‌های مهم ورزشی را دراین مجموعه قرار داده است و از آن‌ به عنوان دوران کودکی قهرمانان یاد می‌کند. این هنرمند به دلیل خلق آثار دیجیتالی از تجسم امارات در برف گرفته تا خلق تصاویری از مکان‌های دیدنی دبی در پاندورا (سیاره‌ی خیالی آواتار) شهرت جهانی دارد.

واضح است که DALL_E2  و میدجورنی تنها ابزارهای هوش مصنوعی نیستند که با یادگیری ماشین توسعه پیدا کرده‌اند و به منظور خلق آثار هنری خارق‌العاده ایجاد شده‌اند. هوش مصنوعی و جام جهانی 2022 و دستاوردهای آن در خاطره‌ها باقی خواهد ماند. اما چه چیزی باعث شهرت ابزارهای تصویرسازی هوش مصنوعی شده است و چرا بسیاری از صاحب‌نظران معتقدند که این نوآوری جنجالی و انقلابی محسوب می‌شود؟

با توجه به این که این برنامه‌ها بانک داده‌ی عظیمی را در اختیار دارند؛ می‌توان تصور کرد که با آموزش و بهبود الگوریتم‌های خود، مرزهای تخیل و قدرت تصویرسازی ذهن بشر را پشت سر خواهند گذاشت؛ چنانچه در آینده‌ای نه چندان دور با خلق حجم آثاری شگفت‌انگیز و دور از ذهن روبه رو خواهیم شد. از طرفی این ابزارها امکان کنترل جنبه‌های متعددی به کابران داده است و به همین دلیل به نظر می‌رسد که می‌توان کاربردهای متنوعی برای این فناوری متصور باشیم.

منابع #

اگر به اطلاعات بیشتری درباره کاربرد هوش مصنوعی در جام جهانی 2022 نیاز دارید؛ شما می ­توانید با خواندن این مقاله تخصصی اطلاعات مفیدی را بدست آورید.

https://www.inc.com/ben-sherry/how-world-cup-is-putting-power-of-ai-on-display.html

لینک کوتاه این مقاله:
الهام توحیدی
الهام توحیدی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *