هوش مصنوعی در معماری

هوش مصنوعی در معماری

هوش مصنوعی در معماری  همیشه یکی از موضوعات مورد بحث جامعه معماران بوده است . آیا  ورود به این دنیای فناوری پیشرفته آینده بهتری را برای ما رقم خواهد زد یا خیر؟ طبق تحقیقات اخیر، تقریباً هرکسی نیازهای متفاوتی برای خودکارسازی کارها دارد بیشتر کار انسان ها توسط جدیدترین کامپیوترهای با هوش مصنوعی بالا انجام می شود. همه شما باید با این واقعیت آشنا باشید که چگونه هوش مصنوعی در حال تغییر صنایعی مانند پزشکی، خودرو، و تولید است. در مورد معماری چطور؟

هوش مصنوعی چگونه آینده معماری را تغییر می دهد؟ #

مسئله اصلی این است که آیا این ربات های با فناوری پیشرفته جایگزین انسان خواهند شد؟ اگرچه این رایانه‌های با فناوری پیشرفته در برخی ایده‌ها به اندازه کافی خوب نیستند و برای آن باید به هوش انسانی تکیه کنید. با این حال، می­توان از هوش مصنوعی برای صرفه جویی در زمان و انجام برخی کارهای وقت گیر استفاده کرد و می توانیم از آن زمان در ایجاد برخی طرح های دیگر استفاده کنیم.

هوش مصنوعی یک سیستم مکانیکی با تکنولوژی بالا است که می‌تواند هر کاری را انجام دهد اما به تلاش‌های انسانی مانند تفسیر بصری یا طراحی و غیره نیاز دارد. هوش مصنوعی در معماری با تجزیه و تحلیل داده‌ها بهترین نتایج ممکن را به دست می‌دهد و به این ترتیب می‌تواند در معماری پیشتاز  باشد. .

هوش مصنوعی در معماری، نعمت یا زیان؟ #

معماران معمولاً هنگام ایجاد طرح‌های جدید، طرح‌های گذشته و داده‌های تهیه‌شده در طول ساخت ساختمان را بررسی می‌کنند. به جای صرف زمان و انرژی زیاد برای ایجاد چیزی جدید، ادعا می شود که یک کامپیوتر قادر به تجزیه و تحلیل داده ها در مدت زمان کوتاهی خواهد بود و بر این اساس توصیه هایی را ارائه می دهد. با این کار، یک معمار قادر به انجام آزمایش و تحقیق، به طور همزمان و حتی گاهی بدون قلم و کاغذ خواهد بود. به نظر می رسد که این امر منجر به بازگشت سازمان ها یا مشتریان به رایانه برای طرح های اصلی و ساخت و ساز می شود.

با این حال، ارزش معماران و تلاش های انسان برای تجزیه و تحلیل یک مشکل و یافتن راه حل های عالی همیشه بدون چالش باقی می ماند.

پنج روشی که باعث می شود هوش مصنوعی در معماری تغییر ایجاد کند #

  • هوش مصنوعی در معماری پارامتریک
  • ساخت و ساز و برنامه ریزی
  • گذاشتن پایه
  • هوش مصنوعی در معماری برای ساخت خانه

هوش مصنوعی در معماری پارامتریک #

هوش مصنوعی در معماری پارامتریک یک امکان پنهان است که به معمار اجازه می دهد تا پارامترهای خاصی را برای ایجاد انواع طرح های خروجی تغییر دهد و ساختارهایی را ایجاد کند که قبلا تصور نمی شد. این مانند زبان برنامه نویسی یک معمار است.

این به یک معمار اجازه می دهد تا یک ساختمان را در نظر بگیرد و آن را به گونه ای تنظیم کند که با برخی نیازهای دیگر مطابقت داشته باشد. چنین فرآیندی به هوش مصنوعی اجازه می دهد تا تلاش یک معمار را کاهش دهد تا معمار بتواند آزادانه درباره ایده های مختلف فکر کند و چیز جدیدی خلق کند.

ساخت و ساز و برنامه ریزی #

ساخت یک ساختمان یک کار یک روزه نیست زیرا نیاز به برنامه ریزی اولیه زیادی دارد. با این حال، گاهی اوقات این پیش برنامه ریزی کافی نیست و برای جلب نظر یک معمار به کمی تلاش بیشتر نیاز دارید. هوش مصنوعی در معماری با تجزیه و تحلیل کل داده ها و ایجاد مدل هایی که می تواند در زمان و انرژی معمار بسیار صرفه جویی کند، کار معمار را به طور قابل توجهی آسان کند.

در مجموع، از هوش مصنوعی در معماری، می توان به عنوان ابزاری کاربردی برای برآورد جنبه های مختلف ساخت و ساز درنظر گرفت. با این حال، وقتی صحبت از بخش ساخت و ساز می شود، هوش مصنوعی در معماری می تواند کمک کند تا زحمت انسان ها کم شود.

گذاشتن پایه #

در شروع هر پروژه جدید هوش مصنوعی در معماری وارد می‌شود و با تجزیه و تحلیل داده‌های جمع‌آوری شده در میلی‌ثانیه و توصیه برخی مدل‌ها، کار را برای معمار آسان می‌کند تا معمار بتواند بدون استفاده از قلم یا کاغذ به طرح مفهومی فکر کند.

درست مانند هنگام ساختن خانه برای یک خانواده، اگر اطلاعات کاملی در مورد نیازهای خانواده دارید، می توانید به سادگی تمام داده های منطقه بندی را با استفاده از هوش مصنوعی جمع آوری کنید و تغییرات طراحی را در مدت زمان کوتاهی ایجاد کنید.

هوش مصنوعی در معماری برای ساخت خانه #

درست مانند شهرهای هوشمند، جامعه فناوری پیشرفته امروزی نیازمند خانه های هوشمند است. با این حال، اکنون معماران مجبور نیستند در مورد چگونگی استفاده از هوش مصنوعی در معماری و  برای ایجاد طرح‌های خانه صرفاً زحمت بکشند، بلکه باید نگران این باشند که تجربه کاربر ارزش پرداخت را داشته باشد.

شهرهای هوشمند #

ظاهر امروز شهر شما در زمان آینده بسیار متفاوت خواهد بود. چالش برانگیزترین کار برای یک معمار برنامه ریزی شهری است که نیاز به برنامه ریزی دقیق زیادی دارد. با این حال، وظیفه اصلی این است که تمام جنبه های ممکن را تجزیه و تحلیل کنیم و بفهمیم که یک شهر چگونه جریان خواهد داشت و جمعیت در سال های آینده چگونه خواهد بود.

 

منابع #

اگر به اطلاعات بیشتری درباره هوش مصنوعی در معماری نیاز دارید؛ شما می ­توانید با خواندن این مقاله تخصصی اطلاعات مفیدی را بدست آورید.

https://aithority.com/guest-authors/how-is-artificial-intelligence-ai-changing-the-future-of-architecture/

لینک کوتاه این مقاله:
امیرمحمد توحیدی
امیرمحمد توحیدی

دیدگاه (1)

  1. Sara rojhan
    18 شهریور 1401

    بسیار عالی 👌

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *